Ako sa hrá Flesh & Blood?
V tomto článku a videu ti predstavíme novú zberateľskú kartovú hru Flesh & Blood, vysvetlíme pravidlá a v letsplayi tí Sony a Tonda ukážu, ako sa hrá.
Čo je Flesh & Blood?
Flesh & Blood je zberateľská kartová hra (TCG) od vydavateľstva Legend Story Studios z Nového Zélandu. Hráš v nej za hrdinu a za pomoci equipmentu bojuješ na život a na smrť proti druhému hráčovi - striedate si role útočníka a obrancu, kým životy jedného neklesnú na nulu.
Formáty Flesh & Blood
K hre potrebuješ mať zostavený balíček. Najskôr si ale musíš vybrať, aký budeš hrať formát: Blitz alebo Classic constructed?
Blitz
V balíčku pre Blitz je 40 kariet + 11 kariet vybavenia. Maximálny počet kópií jednej karty je 2. Tvoj hrdina má 20 životov (je v tzv. verzii Young) a hra trvá okolo 20 minút. Tento formát je rýchlejší a hrá sa na turnajoch av herniach.
Classic
V balíčku pre formát Classic je minimálne 60 a maximálne 80 kariet (zahrnuté sú aj karty vybavenia). Maximálny počet kópií jednej karty je 3. Tvoj hrdina má 40 životov a hra trvá okolo 40 minút.
Play area (herná plocha)
Uprostred hernej plochy je karta hrdinu. Okolo neho sú dva sloty na zbrane - použiť môžeš buď jednu dvojručnú alebo dve jednoručné. Aká zbraň je, poznáš podľa nápisu vpravo dole: buď 2H alebo 1H.
Vľavo sú sloty pre vybavenie: zbroj na hlavu, telo, paže a nohy. Pod hrdinom je miesto pre arzenál, kam si budeš ukladať jednu kartu na konci ťahu. Vpravo v slote Deck potom leží doberací balíček. Nad ním je discard pile, vo Flesh and Blood nazvaná Graveyard. Vedľa doberacieho balíčka je Pitch zóna, do ktorej sa karty dávajú, keď ich chceš využiť ako zdroje. Posledným slotom je Banished, čo sú karty mimo hry, ale nie tak úplne. Existujú decky, ktoré s Banished kartami pracujú a nejako ich vracajú do hry, ale pokiaľ taký balíček nemáš, nemusí ťa zaujímať.
Hrdina
Hore na karte je napísané meno, Sonyho hrdinka sa volá Prism. Vpravo dole sú životy, vľavo dole intelekt, ktorý určuje do akého počtu kariet si doberáš ruku na začiatku ťahu. Na riadku dole je napísaný typ karty - Prism je hrdina. Každý hrdina má nejakú class – třeba Prism je Light Ellusionist. Class je v rámci celého Flesh & Blood určujúca. Balíčky nie sú založené na farbách a elementoch, ale točia sa okolo hrdinu a jeho class. Určité class majú určité zbrane a pod. Keď je karta generic, môžeš ju hrať v akomkoľvek decku. Ako sme už spomínali, v Blitz formáte sú hrdinovia Young, ale existujú aj ich Adult verzie – tie majú väčšinou rovnaké efekty, ale 40 životov.
Typy kariet
Vpravo hore sa nachádza symbol pre cost, teda cena, ktorú hráč musí zaplatiť, aby ju mohol zahrať. Vpravo dole je hodnota obrany, vľavo dole hodnota útoku. Vľavo hore je potom Pitch hodnota, teda pokiaľ kartu hráš do Pitch zóny, Herald of Ravages ti dá jeden zdroj, pretože je vyfarbená len jedna bodka z troch. Napriek tomu, že majú karty rovnaké meno, môžu sa líšiť. Existujú totiž s rôzne farebnými pruhmi hore. Vzájomne sa líšia hlavne v tom, koľko zdrojov ti dajú, keď sú v Pitch zóne: modrá ti dá tri, žltá dva, červená len jeden. Líšia sa aj počtom útokov. Čo sa deckbuildingu týka, môžeš v balíčku mať pre Blitz formát dve kópie od každého farebného variantu.
Vyššie spomínaná karta je typom Action karty – je to na nej aj dole napísané. Ďalšími typmi kariet sú potom Instant a Reakčné karty.
Mentor
V novom sete je nový typ karty menom Mentor. To využiješ len pokiaľ je tvoj hrdina Young, teda len v Blitz formáte. Väčšinou sa hrá do arzenálu a dáva hrdinovi nejaký bonus - zaučuje ho.
Začiatok hry
Na začiatku kola zaradíš hrdinu na hraciu plochu a equip zo svojich 11 kariet vyberáš až podľa toho, akého hrdinu vyloží protihráč. Náhodne sa rozhodne, kto bude hrať prvý. Keď si napríklad hodíte kockou, tak ten, kto vyhrá, si vyberá, či začne. Potom vyloží svoj equipment, doberie si do ruky podľa hodnoty equipmentu hrdinu a môže začať. Vo svojom kole má hráč len jeden akčný bod, čo znamená, že môže zahrať jednu Action kartu alebo akúkoľvek inú kartu, ktorá na sebe má napísané Turn Action alebo Action – tieto karty skrátka urobia nejaký efekt. Keď je na karte napísané Go again, môžeš zahrať ďalší akčný bod – čo je výhodné a chceš to dosiahnuť, pretože hrať len jednu akciu nie je efektívna. Cost, aby si kartu mohol zahrať, platíš kartami z ruky tak, že ich dáš do Pitch zóny. Najčastejšie budeš útočiť. Potom dávaš karty do tzv. Combat chainu zľava doprava. Útoky z Combat chainu sa potom vyhodnocujú postupne. Ako útok sa počíta hodnota karty vľavo dole. Súper sa bráni kartami, ktoré má na ruke, hodnotou vpravo dole.
Útok môže vybrať viacerými kartami, hodnoty sa sčítajú. Karty na obranu sa nemusia platiť. Nehľadiac na to, či sa protihráč rozhodne útok brániť alebo nie, potom nastáva reakčná fáza (najskôr útočníkova, potom obranca), v ktorej sa hrajú Reakčné karty. Reakčné karty sa už platia. Keď hráč zahrá napríklad kartu, ktorá mu pridá 3 v útoku a útočí tak celkom za 8 a protihráč sa bráni kartou s obranou 5, idú do neho 3 damage a uberie si ich zo svojich celkových 20 životov (na tie odporúčame aplikáciu v telefóne). V konečnej fáze ťahu idú všetky zahrané karty do graveyardu. Pokiaľ hráč útočil zbraňou, ide späť na svoje miesto a ak má v ruke ešte nejakú kartu, môže ju otočenú lícom dole dať do arzenálu – to má tú výhodu, že potom vo svojom ďalšom ťahu má jednu kartu navyše, ktorú môže zahrať ako prekvapenie. Niektoré karty majú výhody, ak ich zahráš z arzenálu. Zároveň pokiaľ hráš kartu z arzenálu, nemôžeš ju zahrať ako obranu, vždy hráš jej primárny efekt. Hráč za ňu platí úplne rovnako, ako by ju hral z ruky a tiež ju nemôže zahrať do Pitch zóny a použiť ako zdroj. A na úplnom konci ťahu si z doberacieho balíčka doberieš karty do ruky do počtu kariet udaného inteligenciou tvojho hrdinu. To platí len pre aktívneho hráča, takže pokiaľ v protihráčovom kole vysádzaš všetky karty z ruky na obranu, v ďalšom kole nemáš čo hrať. Poslednou vecou, ktorá sa deje na konci kola, je tá, že karty z Pitch zóny idú naspodku doberacieho balíčka. Pokiaľ by si ich v Pitch zóne mal viac, môžeš si vybrať ich poradie. Keď doberieš balíček, neprehrávaš, hráš jednoducho s kartami, ktoré ti ostali.
Potom, čo skončí tvoje kolo, začína protihráčovo. Striedate sa do tej doby, než životy jedného dôjdu na nulu.
S čím hrať?
Odporúčame zaobstarať predkonštruované decky: